Параграф 1.1 (Füüsika gümnaasiumile. Optika)

Õpiku kasutajale

Käesolev õpik on otsene järg 8. klassi füüsikas õpitule, kus tutvustati mõningaid valgus­nähtusi. Siin süvendatakse olemas­olevaid teadmisi optikast ning tutvutakse uute nähtuste ja nende rakendusega.

Põhitähelepanu on pööratud valguse olemuse avamisele. Õpikus tutvustatakse nii valguse laine­teooria kui ka kvant­teooria põhi­seisu­kohti.

Õpiku materjal on esitatud kahes osas: valgel või sinisel taustal. Valgel taustal on toodud kursuse põhi­materjal. Sinisel taustal on esitatud kõik optika rakendused teaduses ja tehnikas ning muu täiendav materjal, mida võib kasutada valikuliselt, sest nende osade vahele­jätmine ei riku kursuse terviklikkust ega takista põhi­materjali omandamist.

Õpikus toodud ülesanded ei ole enamasti tüüp­ülesanded, vaid on mõeldud õppe­materjali täiendamiseks ja illustreerimiseks. Sobivat harjutus­materjali võib leida jaotisest „Ülesanded”. Neist raskemad ja sellised, mille lahendamiseks on vaja teadmisi muudest füüsika­kursustest, on tähistatud sinise kirja või taustaga.

E-õpiku ülesanded võimaldavad kontrollida vastuse õigsust. Vastused tuleks ümardada mõistlikult – kahe-kolme tüve­numbri täpsusega, kuigi sobivaks loetakse kõik õigele vastusele piisavalt lähedale jäävad tulemused. Kui vastus tuleb sisestada kümne astme kaudu, eeldatakse standard­kujulist arvu. Mõistagi on füüsika­üles­annete lahendamisel vastusest olulisemgi selleni jõudmise tee, kuid matemaati­liste avaldiste arvutiga sisestamise tülikuse tõttu e-õpiku üles­anded seda otseselt ei nõua ega võimalda. Soovi korral võib lahendus­käikude esitamiseks kasutada näiteks võimalust laadida e-õpikusse üles oma pilte.

Jaotises „?” toodud küsimused on mõeldud eeskätt neile, kellel füüsika vastu tõsisem huvi. Optika­kursuse olulisemad tulemused, nn põhivara, on toodud jaotises „Oluline”.

Testülesanne
Vihje
Miinusmärgi asemel võib kasutada sidekriipsu, nt -5.

300 000 000 = · 10

0,000 025 = · 10

Будь ласка, зачекайте