Параграф 1.5 (Inimeseõpetus 4. kl)

Meie sõbrad ja meie tuttavad

Kuula, vaata, loe!

Mida Peeter ei tea?

„Näed, mul on nii palju sõpru!“

„Kui palju siis?“

„Vähemalt 100.“

„Need küll kõik su sõbrad ei ole.
​Need on su tuttavad.
​Kõikidega ei saa sõber olla.“

„Mina küll saan. Kas sinul ka sõpru on?“

„Minul on 2 sõpra.
​Üks sõber elab minu lähedal.
​Teine sõber õpib meie koolis.
​Tuttavaid on minul ka palju.“

„Mis seal vahet on, kas sõber või tuttav?“

Meie tuttavad

Kes võivad olla sinu tuttavad?

Märgi tekstis lause.

Johannese ja Jüri kohtumine

Johannes

Millest poisid kodu-teel rääkisid?

Märgi tekstis lause.

Johannesest ja Jürist saavad sõbrad

Missugused huvid on Johannesel ja Jüril?

Märgi tekstis lause.

Poistel on sama-sugused huvid

Kas ma tean?

Johannes ja Jüri onsõbrad.

Nad kohtusidtrennis.

Mõlemad poisid armastavad sõita

Kodus meeldib neile mängida

Sõpradel on sama-sugused

Laura ja Sille kohtumine

Laura

Kus tüdrukud kohtusid?

Märgi lause.

Laura ja Sille on sõbrad

Kes aitavad alati teine-teist?

Märgi tekstis lause.

Sõbrad aitavad teine-teist

Kas ma tean?

Laura ja Sille on head

Nadsamas klassis.

Mõlemad tüdrukud käivad

Kodus meeldib neile

Õhtuti räägivad nad omavahel kaua aega

Mulle meeldib...

Võin leida sõbra...

tantsida

ujuda

lugeda

muusikat kuulata

sportida

mängida

  • Räägime sõbraga teine-teisele oma saladusi.
  • Ei räägi sõbra saladust teistele.
  • Aitame sõbraga teine-teist alati.
  • Meil on sõbraga sama-sugused huvid.
  • Mõni-kord me vaidleme kõvasti.
  • Sõbraga on hea koos olla.

Mõtle ja vasta küsimustele

  1. Kes on sinu tuttavad?
  2. Kus sa oma kõige parema sõbra leidsid?
  3. Mis huvid teil mõlemal on?
  4. Mida te koos teete?
  5. Kuidas oled sina oma sõpra aidanud?
  6. Kuidas sõber sind on aidanud?
  7. Kuidas sa ennast sõbraga koos tunned?

Nüüd ma tean!

  • Me tunneme paljusid inimesi. Nad on meie tuttavad.
  • Mõnest tuttavast kujuneb väga hea sõber.
  • Tõelise sõbraga on hea koos olla.

Tööleht

Будь ласка, зачекайте