Параграф 6.1 (Inimeseõpetus 1. kl)

Minu asjad

1. ESEMED

1. Vaata pilte. Nimeta, mis on pildil.

2. Leia oma klassist sama ese.

3. Loe sõnad. Vali pildi alla sobiv sõna.

PLIIATS

TOOL

ÕPIK

LAUD

JOON-LAUD

RIIUL

KUSTUTUS-KUMM

Praktiline tegevus

  1. Kuula! Ma räägin sulle ühest asjast siin klassiruumis. Arva ära, millest ma räägin.
    ​(Õpetaja kirjeldab klassiruumis olevaid esemeid, lapsed mõistatavad.)
  2. ​Räägi sina ühest asjast siin ruumis. Teised arvavad, millest sa räägid.
    ​(Õpilane kirjeldab, teised arvavad.)

2. KOOLI-ASJAD

1. Vaata pilte. Kuula. Millisest pildist ma räägin?

Õpetajale
  1. Sellel pildil on lapse kooliasjad halvasti hoitud. Laud on segamini. Kooliasjad on kotti pandud lohakalt. Nii lähevad vihikud ja raamatud kortsu. Need on katki ja määrdunud. Näita õiget pilti.
  2. Sellel pildil on lapse kooliasjad korralikult hoitud. See laps on hoolikas. Ta vaatab, et asjad mahuksid kotis ilusasti üksteise kõrvale. Kui vaja, paneb ta asju kotti ükshaaval. See laps hoiab oma kooliasju korras. Näita õiget pilti.

2. Vaata oma kooliasju. Kumma lapse asjadega on sinu asjade välimus sarnane?

1.

2.

NEED ASJAD ON
​PUHTAD JA TERVED.

NEED ASJAD ON
​MUSTAD JA KATKI.

Praktiline tegevus

  1. Nimeta asju, mis on sinu laual / sinu koolikotis / sinu pinalis. Kelle asjad need on?
  2. Nimeta asju, mis on õpetaja laual / kaaslase laual. Kelle asjad need on?
  3. Kuidas sa asju saad? (Ostan poest, keegi kingib, teen ise, keegi teeb mulle, leian...)
    ​Kust asju saadakse? (Poest, kodust, internetist, sõprade käest...)

3. TEEN LAUA KORDA

  1. Vaata pilte. Vasta küsimustele.
  2. Mis on pildil? Mida on vaja teha...? Mida laps teeb? Mis muutus?

1.

2.

3.

4.

5.

6.

OMA TÖÖ-KOHA TEEN KORDA NII:

  1. PESEN LAUA.
  2. PANEN KOOLI-ASJAD LAUA NURGALE.
  3. TERITAN PLIIATSID.
  4. TEEN PINALI KORDA.

Ülesanne 1

1. Vaata, mis värvi on südamekesed. Nimeta värvid.

2. Lohista sõnad värvide abil õigesse järjekorda.

Tööleht. Kirjuta pliiatsiga sõnad üle.

Ülesanne 2

  1. Vaata 1. pilti. Mis asjad on pildil?
  2. Vaata 2. pilti. Mis asjad on lauale juurde pandud? Märgi need asjad.

1.

2.

Tööleht

Будь ласка, зачекайте