Luku 2.5 (Loodus 2. kl (lihtsustatud))

Marjapõõsad ja marjad

Soovitatavad vahendid:

  • marjad uurimiseks (värvus, suurus, maitse);
  • pildid õpitud marjadest ja puuviljadest.

1. Puu ja põõsas

  1. Vaata pilte. (Ül 1)
    • Mis taimed on pildil? Loe.
    • Mis osad on puul? (... põõsal?)
    • Mis on puul ja põõsal sarnane?
    • Mis on puul ja põõsal erinev?
    • Võrdle puu ja põõsa kõrgust.

PUU

PÕÕSAS

  • JUURED
  • ÜKS TÜVI
  • MITU TÜVE
  • OKSAD
  • LEHED
  • JUURED
  • ÜKS TÜVI
  • MITU TÜVE
  • OKSAD
  • LEHED

  1. Võrdle põõsaste kõrgust. Vali õiged sõnad. (Ül 2)
  • KÕRGE PÕÕSAS
  • MADAL PÕÕSAS
  • KÕRGE PÕÕSAS
  • MADAL PÕÕSAS

  1. Loe laused. Vasta küsimustele.
    • Mis on puu?
    • Mis on põõsas?
    • Nimeta kaks taime.
  1. PUU ON TAIM.
  2. PÕÕSAS ON TAIM.

2. Marjapõõsad

  1. Mis on pildil? Mitu põõsast on?
  1. Mis kasvavad põõsa okste küljes?
    • Mitu lehte on oksa küljes?
    • Mitu marja on oksa küljes?

LEHT

LEHED

MARI

MARJAD

  1. Loe lause. Vasta küsimusele.
    • Mis on pildil?
    • Mis on põõsa okste küljes?
    • Mis põõsas on pildil?
  1. PILDIL ON PÕÕSAS.
  2. OKSTE KÜLJES ON MARJAD.
  3. SEE ON MARJA-PÕÕSAS.

3. Erinevad marjad

  1. Vaata pilte. 
    • Mis marjad on pildil?
    • Mille järgi tunned marjad ära?
  2. Mis põõsa küljes marjad kasvavad?
    • Loe õiged sõnad.
    • Kuula lauset. Korda.

VAARIKAD

... ON VAARIKA-PÕÕSA KÜLJES.

PUNASED SÕSTRAD

... ON PUNASE SÕSTRA PÕÕSA KÜLJES.

MUST-SÕSTRAD

... ON MUST-SÕSTRA PÕÕSA KÜLJES.

KARUS-MARJAD = TIKRID

TIKRID ON TIKRI-PÕÕSA KÜLJES.

Uuri erinevaid marju.

  1. Vaata pilti.
    • Mari korjas marju. Mis marju ta korjas?
    • Miski torkas Mari sõrme. Mida Mari sai teada? Loe.

OKSA KÜLJES ON OGAD.

4. Marjad tekivad õitest

  1. Vaata pilti. Loe.
    ​Näita pildil õiget kohta (nt ÕIED).
    • Mis värvi on toored marjad?
    • Mis värvi on küpsed marjad?

1. PÕÕSAS ÕITSEB.

  • ÕIS
  • ÕIED

2. ÕITEST TEKIVAD MARJAD.

  • TOORES MARI
  • TOORED MARJAD

3. MARJAD KÜPSEVAD.

  • KÜPS MARI
  • KÜPSED MARJAD

  1. Kuidas tekivad marjad? Lohista pildid õigesse järjekorda. (Ül 3)

  1. Loe. Mis aastaajal see on?
    ​Vali lünka õige sõna. (Ül 4)

SUVEL

TALVEL

KEVADEL

SÜGISEL

  1. PÕÕSAS ÕITSEB
  2. MARJAD ON TOORED
  3. MARJAD ON KÜPSED

5. Mida inimene teeb marjadega?

  1. Vaata filmi.
ÕPETAJALE
  • Tehke vaatlemisel pause. Esitage küsimusi vaadeldu kohta. 
  • Toetage nähtu meelespidamist. Laske vaatluse pauside ajal asetada tahvli äärele pilte marjadest (pildid ühekaupa vastavalt vaatlusele). Hiljem saab piltide abil teha kokkuvõtte.

JUSSI PERE KORJAB MARJU

  1. Vasta küsimustele.
    • Mis marju korjas Jussi pere? Vali pildid. (Ül 5)
    • Mida Jussi ema tegi marjadega?

JUSSI PERE KORJAS NEID MARJU.

  • MUST-SÕSTRAD
  • VAARIKAD
  • PUNASED SÕSTRAD
  • KARUS-MARJAD (TIKRID)
  1. Mida saab teha marjadest?
    ​Vaata pilte. Mis on pildil?

KOOK

MAHL

JOGURT ja SÕSTRAD

MOOS

SMUUTI

6. Kokkuvõte

Kuidas õppisid tundma marju? 

  • Vali sobivad pildid. (Ül 6)
  • Nimeta tegevused.

Mängi. 

MÄNG PILTIDEGA

Vahendid: pildid õpitud marjade ja puuviljadega. Pildid on klassiruumis paigutatud erinevatesse kohtadesse.

Mäng rühmitamise põhimõttel:

  1. Korja aias marju. Leia õiged pildid.
  2. Korja puuvilju. Leia õiged pildid.

Pärast piltide leidmist näidatakse pilte kaaslastele ja nimetatakse pildil kujutatu. Sobib harjutada ka lausete moodustamist: Mina leidsin ... / Mina võtsin ... /Mina korjasin ...

Odota