Luku 1.2 (Inimeseõpetus 5. kl)

Minu ja teiste omadused

Vasta küsimustele.

  1. Mida Sulle teha meeldib?
  2. Kuidas saad teada, mida klassikaaslasele teha meeldib?
  3. Kuidas saad teada, mida klassikaaslane mõtleb?

Loe.

Kui oled teksti läbi lugenud,
​siis vajuta siia.

Vasta küsimustele teksti põhjal.

  1. Kuidas saad infot inimese kohta?
  2. Mida saad teada inimese kohta, kui temaga suhtled?
  1. Inimese kohta saad palju teada, kui teda vaatad. Hoopis rohkem saad infot, kui räägite ja sa kuulad teda.
    ​Kui vestled kaaslasega, kuuled tema kohta palju olulist. Saad teada, mida talle teha meeldib ja mida ta mõtleb ning tunneb.
  2. Üks õpilane soovib mängida ja õppida suures seltskonnas. Teine õpilane aga tahab üksi toimetada.
    ​Mõnele lapsele meeldib kõik uus ja huvitav. Mõni soovib tuttavaid olukordi ja asju.
    ​On kaaslasi, kes ärrituvad ja tunnevad tihti hirmu. On ka neid, kes on rahulikud ja julged.

Harjuta.

Oma sõprade kohta saad palju teada, kui neid

Hoopissaad inimesest teada, kui sa temaga räägid ja teda

Laps, kes soovib mängida suures seltskonnas on

Inimene, kellele meeldib uus ja huvitav on

Inimene, kes tunneb tihti hirmu ja ei julge paljusid asju teha, on

Laps, kellele meeldib palju rääkida, on

Inimene, kes teeb oma tööd lõpuni ja jääb oma arvamusele kindlaks, on

Kui oled ülesande lahendanud,
​siis vajuta siia.

Vasta küsimustele ülesande põhjal.

  1. Vaata ülesande 2 sõnu ja ütle, mida sulle teha ei meeldi.
  2. Küsi paarilise käest, mida talle teha ei meeldi.

Koolis

Kodus

Õues

Koolis

Kodus

Õues

Selles huviringis käivad lapsed, kellele meeldivad taimed ja loomad. Neile meeldib ka looduses matkamine.

Selles huviringis käivad lapsed, kellele meeldib mängida, õppida ja töötada arvutiga.

Selles huviringis käivad lapsed, kellele meeldib liikumine ja muusika.

Selles huviringis käivad lapsed, kellele meeldib mängida erinevaid tegelasi.

Selles huviringis käivad lapsed, kellele meeldivad erinevad pallimängud ja liikumine.

  • Looduse­sõbrad
  • Raamatu­sõbrad
  • Spordi­sõbrad

Mängi.

Mäng „Tagaotsitav“.

Üks laps kirjeldab kedagi. Teised püüavad ära arvata, kellega on tegu. Kirjeldusel kasutada abiks plaani.

Silmaga nähtavad tunnused:

  • sugu – poiss või tüdruk
  • pikkus – lühike, pikk või keskmise pikkusega
  • kehaehitus – sale, täidlane või keskmise kehaehitusega
  • juuksevärv – blond, brünett või punapea
  • juuste pikkus – lühikesed, pikad, keskmise pikkusega
  • näokuju – piklik, ovaalne, lai
  • silmade värv – sinised, hallid, pruunid, rohelised

Mida talle teha meeldib:

  • koolis – õppida, kooli-pidudel käia, vahetunnis mängida, sõpradega rääkida 
  • kodus – magada, arvutiga mängida, muusikat kuulata, lugeda
  • õues – joosta, loodust vaadata, jalgrattaga sõita, suusatada, uisutada

Loe ja jäta meelde!

  • Inimese kohta saad palju teada, kui teda hoolega vaatad.
  • Hoopis rohkem saad teada, kui räägid temaga ja teete midagi koos.

Tööleht

Odota