Luku 7.7 (Inimeseõpetus 4. kl)

Tulekahju õppehäire koolis

Kuula, vaata, loe!

Mis kasu oli lastel eelmisest õppe-häirest?

„Huvitav, kas meil koolis kevadel ka evakuatsiooni-õppus tuleb.“

„Mis asi?“

E-va-ku-at-si-oo-ni-õppus. See on sama, mis tule-tõrje õppe-häire. Sügisel oli ju.
​Hea, kui tead, kuidas ohu korral käituda.
​Nüüd me oskame palju paremini koos kooli-majast välja minna. Ja teame, kuidas liikumis-puudega sõpru aidata.
​Mäletad, kuidas üks esimese klassi tüdruk kartma hakkas ja kappi ronis?“

„Jah, mäletan. Tegelikult peab jääma rahulikuks ja tegema kõik nii nagu õpetaja ütleb. Kuidas sa ütlesid?
​Kas e-va-ku-at-si-oo-ni-õppus?“

Tule-kahju õppe-häire koolis

Mida harjutatakse tule-kahju õppe-häirel?

Märgi tekstis lause.

Tule-tõrjuad kontrollivad, kas kõik on õppe-häirel kooli-majast lahkunud.

Liikumine õppe-häire ajal

Kuidas tuleb liikuda mööda koridore ja treppe?

Märgi tekstis lause.

Liigu rahulikult koos õpetajaga

Käitumine õues

Kuidas tuleb õues käituda?

Märgi tekstis laused (2).

Kas ma tean?

  • Olen rahulik ja kuulan õpetajat.
  • Lähen kiiresti ukse juurde rivvi.
  • Torman klassist välja.
  • Hakkan nutma ja peidan ennast kappi.
  • Jooksen riide-hoidu oma jopet selga panema.
  • Väljun kiiresti kooli-majast koos oma klassi ja õpetajaga.
  • Jooksen kiiresti koju.
  • Seisan õues meie klassile määratud kohas.
  • Otsin sõbrad üles ja lähen nendega palli mängima.
  • Lähen kooli-majja tagasi alles siis, kui õpetaja lubab.

Küsimus

Vastus

Mitu suitsu-andurit on teie klassis?

Mitu suitsu-andurit on teie koridoris?

Mitu ust on teie koridoris?

Mitu sammu on teie klassi uksest lähima trepini?

Kas teie koridoris põlevad rohelised välja-pääsu tuled?

Roheline välja-pääsu-tuli
Roheline välja-pääsu-tuli
Roheline välja-pääsu-tuli
Roheline välja-pääsu-tuli

3. Praktiline töö

Harjutage oma klassiga majast väljumist.

Vaadake kella. Kui palju aega selleks kulub?

Meie jõudsme õue  minutiga?

Kiiresti läks meil .

Aega kulus palju .

Peame veel harjutama .

Nüüd ma tean!

  • Koolis on vaja tule-kahju õppe-häiret selleks, et osata päris ohu korral õigesti käituda.
  • Häire ajal tuleb olla rahulik ja kuulata õpetajat.
  • Klassi õpilased liiguvad kõik koos.
  • Tegutseda tuleb kiiresti.

Tööleht

Odota