Chapter 7.7 (Bioloogia 9. kl)

Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks

Access restricted

Access to study materials is restricted. You are not logged in to Opiq.

A valid license for package „Erakasutaja”, „Erakasutaja kasutuslitsents õpikeskkonnas Opiq”, „Klassipakett 2024/25”, „Õpetaja 2022/23”, „Õpetaja 2023/24”, „Õpetaja 2023/24 – isiklik”, „Õpilane 2022/23”, „Õpilane 2023/24”, „Õpilane 2023/24 – isiklik”, „Õpilane 2023/24 - SOODUSHIND!”, „Õpilane 2024/25”, „Õpilane 2024/25 – isiklik” or „Õpilane 2024/25 - SOODUSHIND!” is required to use the kit. Click the link with the package name to learn more about the package and order a license.

If you have a valid license, log in to view the chapter.

Chapter topics:

  1. Kordamis­ülesanded õpilasele ja kontrolltööks
  2. 1. Kirjuta iga seletuse juurde loetelust õige mõiste.
  3. 2. Soo määramine.
  4. 3. Haiguse pärandumine. Uuri pärandumisskeemi ja vali õiged vastused.
  5. 4. Retsessiivse geneetilise häire pärandumine. Vali õiged vastused.
  6. 5. Dominantne pärilik haigus. Kirjuta pärandumisskeemi, millised on Reesa, millised terve isa ja millised laste võimalikud alleelid.
  7. 6. Mutageenid jaotatakse kolme suurde rühma. Kirjuta mutageenide rühmad ja igast rühmast näiteks kaks mutageeni. Vali üks mutageen ja kirjuta, kuidas sellega kokkupuutest hoiduda või kuidas selle mõju vähendada.
  8. 7. Muutlikkus
  9. 8. Pärilik ja mittepärilik muutlikkus.
  10. 9. Mutatsioon ja pärilikkusmaterjali ümberkombineerumine
  11. 10. Märgi iga väite juurde, kas see iseloomustab pärilikku (p), päriliku eelsoodumusega (pe) või mittepärilikku (m) haigust.
  12. 11. Kaksikud ja muutlikkus. Vali õige variant ja vasta küsimusele.
  13. 12. Kirjuta kolm argumenti, miks GMO-de vastased ei soovita selliseid organisme kasvatada.
Please wait